Loading...

Problemen bij het bekijken van TV programma’s op de Apple TV (4e generatie)?

De tijdsaanduiding binnen de AppleTV (4e generatie) kan problemen veroorzaken. Wanneer dit het geval is dan zie je de foutmelding:

                                           Afspelen

          Er is een fout opgetreden tijdens het afspelen van dit programma.
                                             (207)

Dit probleem is eenvoudig op te lossen:
Door in de Instellingen van je Apple TV te kiezen voor de optie om de Apple TV te herstarten (menu ‘ herstarten’) kun je dit probleem oplossen. Om dit probleem te voorkomen adviseren wij een stroomonderbreking op de Apple TV te voorkomen en de functie ‘sluimeren’ te gebruiken om de Apple TV af te schakelen.

Mocht je constateren dat het getoonde tijdstip gewoon klopt met het actuele tijdstip of heb je andere problemen, neem dan contact op met onze klantenservice dan kunnen wij je verder helpen.

Zorg er wel altijd eerst voor dat je de app van KNIPPR in ieder geval eerst opnieuw opstart. Mocht dit niet lukken dan kun je hem altijd nog verwijderen en opnieuw installeren voordat je een probleem doorgeeft. Op die manier hoeven wij dit niet opnieuw te vragen.

 

Hoe komt dit dan?

AppleTV haalt na een stroomonderbreking niet altijd de juiste tijd/datum binnen waardoor er problemen ontstaan met de EPG data. De AppleTV bepaalt het actuele tijdstip door contact te zoeken met een tijdserver op het internet ( NTP server) In combinatie met een AppleTV (4e genaratie) blijkt dit niet altijd goed te werken met sommige (WiFi) internetverbindingen. We hebben dit probleem aangemeld bij Apple er is helaas nog geen oplossing hiervoor bekent.

Een bekende oorzaak van dit probleem is gerelateerd aan een verschil in tijd tussen het tijdstip dat de Apple TV weergeeft (en daarmee ook het tijdstip dat de gids-informatie voor Live TV kijken weergeeft) en het daadwerkelijke tijdstip van de dag. Dit heeft te maken met het feit dat de Apple TV het actuele tijdstip van de dag niet altijd correct ophaalt na een stroomonderbreking (bijv. door de stekker uit het stopcontact te halen). De Apple TV bepaalt het actuele tijdstip door contact te zoeken met een tijdserver op het internet (een zogenaamde NTP server).
Dit blijkt momenteel niet altijd goed te werken op een Apple TV (4e generatie) in combinatie met sommige (WiFi) internetverbindingen. Dit verschijnsel is gemeld aan Apple. Een oplossing in de software van Apple voor dit probleem is bij ons nog niet bekend. 


Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen